Zgodnie z założeniami innowacji, w klasie IV na zajęciach w I semestrze 2023/24 realizowany był program zakładający naukę programowania pod tytułem „ Zaprogramuj swój świat”. Zajęcia innowacyjne prowadzone były w październiku, listopadzie i grudniu. Podczas zajęć koła informatycznego uczniowie stali się badaczami programowania. Ćwiczyli język Scratch, Baltie, Lego Spike, programowali Photona, poznali także aplikacje dostępne w sieci tj. RunMarco,
Podczas zajęć uczniowie wykazywali się dużą aktywnością i zaangażowaniem. Uczyli się programowania w praktyce, obserwując efekty wydawanych poleceń. Rozwijali też kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole.
Zajęcia mają na celu zachęcanie uczniów do zdobywania umiejętności potrzebnych w ich życiu osobistym i w przyszłej pracy zawodowej, gdyż programista to przecież zawód przyszłości.
Po przepracowaniu zajęć z powyższych programów, większością głosów uczniowie zdecydowali, że najbardziej podoba im się program Scratch, daje wiele możliwości nauki na różnych stopniach trudności. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również projekty z Lego Spike.